Door de ontvanger persoonlijk aan te spreken, wordt de open rate verhoogd. We leggen uit, hoe je dit kan doen. In dit voorbeeld willen we personaliseren met de voornaam: Beste Jan,
Je begint met het uploaden van het adressenbestand als CSV bestand, waar in ieder geval een kolom met het emailadres, en een kolom met de voornaam in zit. Dit bestand voeg je toe aan de mailinglijst.
In de mailing plaats je het veld via: Dynamische velden, voornaam.
En je zet er Beste voor en een komma achter, om het netjes te maken.
In principe ben je nu klaar. Er zijn wel wat aantal aandachtspunten om op te letten. In een testmail naar jezelf, werkt personalisatie niet. je ziet dan %%Voornaam%%. Als je dit wel wil testen, maak dan een segment aan.
Misschien heb je niet van alle adressen de voornaam, en wil je Beste klant, tonen als voornaam leeg is. Dat kan, daarvoor maak je dan een extra rij aan, waar je Beste klant, in zet
Met Dynamische content zorg je er voor dat Beste %%Voornaam%%, wordt getoond als de voornaam niet leeg is, en Beste klant, als de voornaam wel leeg is
De mail ziet er dan zo uit:
Het is overbodig te zeggen, maar we zien het toch vaak mis gaan: dit gaat alleen goed werken als het veld voornaam in je bestand ook netjes gevuld is. Als er voorletters of andere gekke dingen in het bestand staan, wordt het een rommeltje.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.