Het kan voorkomen dat er een mail gestuurd wordt naar een bestaande lijst en dat er tijdens t verzendproces een ander afzendadres moet worden gebruikt.
Dat kan, maar dan moet je wel rekening houden met de volgende zaken:
- Het te gebruiken afzenddomein moet zijn voorzien van SPF en DKIM. Om deze records aan te maken ga je naar , vul t afzenddomein in en speel deze info door naar je domeinbeheerder/hosting om de records aan te laten maken. Na aanmaken zou t handiger/een stuk sneller zijn dat ze meteen kunnen worden gecontroleerd voordat er wordt teruggekoppeld naar ons dat ze zijn aangemaakt. Hoe dit in zijn werk gaat kan je hier lezen: Controleren van aangemaakte SPF en DKIM records.
Vergeet t niet in alle gevallen terug te koppelen, gezien er naderhand nog iets aan onze verzendserver moet worden toegevoegd om t hele proces af te ronden. Maar t scheelt vaak veel tijd om ze meteen te (laten) controleren voordat wij hiervan op de hoogte worden gesteld om heel veel communicatie te voorkomen omdat de controle nu meteen gedaan kan worden na het toevoegen. Mocht t echt niet lukken om ze er correct in te zetten, neem dan svp even contact op met onze support en voeg dan meteen een screenshot toe van de (gehele) DNS zodat wij kunnen zien waar de fout zit. Daar hebben we dan een totaaloverzicht voor nodig omdat DNS tools nogal van elkaar verschillen en er helaas geen uniforme standaard is mbt op welke exacte manier ze worden verwerkt. (Vandaar dus het screenshot). Dan kunnen wij met grote waarschijnlijkheid meteen zeggen waar er iets moet worden aangepast.
- Het domein wat gebruikt wordt, moet ergens bij de mailinglijsten als bevestigde lijst/afzender aanwezig zijn. Met als reden: Om te voorkomen dat iemand zomaar een mail vanuit een domein verstuurt waarbij de verzender niet de eigenaar is van dat betreffende domein. Mocht je een melding krijgen "vul aub een geldig e-mailadres in" dan betekent dit dus dat er een (dummy) lijst moet worden aangemaakt, waarbij dit adres als afzender wordt gebruikt. Daar hoeven dan verder geen contacten in te staan, maar t zorgt ervoor dat je dit domein kan gebruiken om een mail vanuit een andere lijst te kunnen verzenden met dit als afzender.
Bijvoorbeeld: Het standaard afzendadres is info@verzenderX.nl maar er wordt nu gekozen om te verzenden uit info@mijnnieuwsbrief.nl en dit afzendadres komt niet voor tussen de mailinglijsten als afzender; dan moet er in dat geval een dummy lijst worden aangemaakt om te kunnen valideren dat jullie gerechtigd zijn om dit als afzender te mogen gebruiken. Wil je een keer een mail versturen uit contact@verzenderX.nl dan hoef je alleen maar te zorgen dat dit een bestaande inbox is omdat dit domein al is voorzien van de benodigde records.
Hoe kan ik een andere afzender selecteren tijdens verzending? In het scherm wat getoond wordt ná de mailinglijst/segment selectie, kan er onderin op "meer opties" worden geklikt.
Dan klapt er een menu uit waarbij de afzender gegevens kunnen worden aangepast. Maar let dus wel goed op bovenstaande punten als je dit doet.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.