Jazeker, er is aan de kant van MailCamp overigens weinig veranderd want er wordt nog steeds met UTM parameters gewerkt in de URL's van een nieuwsbrief. Daaraan is niets gewijzigd.
Wat er wél is gewijzigd is o.a. de interface van Google Analytics waardoor je de resultaten van het verkeer wat via e-mail naar de website komt soms verstopt zitten.
Indien je links klikt op het icoontje van 'Rapporten' kun je onder 'Levenscyclus' via 'Acquisitie' naar 'Verkeersacquisitie'. Hier vind je onder type 'Email' het verkeer wat via de nieuwsbrief naar de website wordt geleid.
Staat dit menu-item er niet tussen? Dan zal je die moeten toevoegen. Om dat te doen klik je linksonder op 'Bibliotheek'.
Vervolgens klik je onder 'Levenscyclus' op 'Collectie bewerken';
In het volgende venster kun je items die rechts staan naar links slepen. Sleep het item 'Verkeersacquisitie' naar de linkerkant en klik op 'Opslaan'.
Na het opslaan kun je terug naar het beginscherm in Google Analytics en zal het menu-item zijn toegevoegd.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.