Soms zijn afbeeldingen niet zichtbaar tijdens het maken of bewerken van een mailing, of bij het ontvangen van de nieuwsbrief. We ontvangen hier af en toe meldingen over van klanten. De image-gallery ziet er dan zo uit:

Stap 1: Test of afbeeldingen geblokkeerd worden
Gebruik onderstaande link om te controleren of afbeeldingen in jouw netwerk zichtbaar zijn:
https://d15k2d11r6t6rl.cloudfront.net/public/users/Integrators/0efd6ff7-ba1f-400f-963d-4a4eeac2125d/nieuwsbrief_mailcamp_nl_1/logo_def.png
Wat zie je?
- Deze afbeelding is zichtbaar:
Dan worden de afbeeldingen niet geblokkeerd. Het probleem zit mogelijk in de afbeelding zelf —
bijvoorbeeld beschadigd of verkeerd opgeslagen. In dat geval kun je de afbeelding opnieuw uploaden.
- Afbeelding is niet zichtbaar of toont een foutmelding:
Dan wordt de afbeelding geblokkeerd. De foutmelding geeft vaak aan wat de oorzaak is. Veelvoorkomende oorzaken zijn:- Een virusscanner, zoals F-Secure
- Een spamfilter, zoals Spamhaus
- Andere netwerkfilters, zoals Threat Intelligence Feeds
Wat kun je doen bij blokkade?
Als de afbeelding geblokkeerd wordt, neem dan contact op met je ICT-beheerder of systeembeheerder. Zij kunnen controleren of er filters actief zijn die het domein cloudfront.net
(de Amazon-server waarop de afbeeldingen worden gehost) blokkeren.
Let op: opnieuw toevoegen aan nieuwsbrief
Nadat het probleem is opgelost, zijn de afbeeldingen weer zichtbaar in de gallery. In sommige gevallen moeten ze echter opnieuw in de nieuwsbrief worden gezet om correct weergegeven te worden.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.